Askeleet kohti loppuelämän kuntoa...

02.05.2017

Kevään korvilla, kesää kohti ihmiset alkavat heräämään siihen, että dieetti, jonka talvella aloitti ei ehkä toimikaan. Talvella ajatellaan, että nyt aletaan kuorimaan se huikea kesäkunto esiin. Oletko aloittanut saman projektin joka kevät? Onko se turhauttavaa? Oletko kenties ajatellut tekeväsi joskus muutokset siten, ettei tartteisi joka kevät alkaa samaa rulijanssiin? Entäs, jos tekisit muutoksia hitaammin ja varmemmin? Oletko ajatellut, jos aloittaisit muutoksen, joka kestää ne isoimmat kivet ja kannot muutoksen tiellä?

Miten sitä muutosta aletaan sitten tekemään? Siten, että teet sinulle sopivia muutoksia päivittäisiin valintoihisi ja teet aina pikkusen paremmin. Kaikki lakot; suklaa,-karkki-kahvileipä-pizza on turhia, koska itsessään ne eivät lihota ketään. Ne lihottavat silloin, jos niitä syö usein ja runsaasti. Tuskin haluat luopua herkuista kokonaan. Vähentämällä ja kohtuullistamisella saat paljon parempia tuloksia aikaan!


Tässä yksi lista, josta voisi olla apua rakentamaan koko vuoden kuntoa!
1) Syö säännöllisesti (ateriarytmi!)
2) Syö kasviksia enemmän kuin tällä hetkellä
3) Syö proteiinia jokaisella aterialla
4) Juo enemmän vettä
5) Harjoittele lihaskuntoa
6) Nuku enemmän
7) Lisää arkiliikuntaa
8) Suunnittele kauppalista
9) Tee ruokia valmiiksi
10) Tee pieniä muutoksia päivittäisiin valintoihisi

Jos tarvitset apua näiden toteutukseen niin ota yhteyttä ja lähdetään rakentamaan sinulle pysyvämpää koko vuoden kuntoa joka kestää kivet ja kannot!

-Hanna